Ketogena prehrana pri rekreativcih

Časi se spreminjajo. In če je bilo še pred desetimi leti nekaj čisto samoumevnega, da se moramo izogibati maščobam – skorajda bolj kakor pa cigaretom in alkoholu – če želimo biti zdravi, je danes situacija precej drugačna. Videti je, da maščobe postajajo naš prijatelj, sladkor pa sovražnik številka ena. Kako naj se v poplavi nasprotujočih se mnenj odloči rekreativni športnik?

Kdo je rekreativni športnik? Definicija, ki jo uporabljamo v tem članku pravi, da je rekreativni športnik tisti, ki se redno ukvarja s telesno aktivnostjo z namenom krepitve zdravja ter lastnega užitka. Torej sem spadajo tisti, ki vsakotedensko obiščejo fitnes center, kot tudi tisti, ki skorajda vsak dan kolesarijo ali tečejo ter se celo udeležujejo športnih tekmovanj za rekreativce oziroma amaterje.

Zakaj je to sploh pomembno? Pomembno je iz stališča, da posamezniku v tej kategoriji šport vsekakor ne more in ne sme biti na prvem mestu. Po vsej verjetnosti hodi v službo, študira in poleg telesne aktivnosti vidi prihodnost tudi v drugih stvareh in se zato mora telesna aktivnost prilagajati življenju in ne življenje telesni aktivnosti. Lastno zadovoljstvo je tako na prvem mestu. In ne toliko uspeh.

Kaj je ketogena dieta? Ketogena dieta je prehranski režim, v katerem posameznik močno omeji dnevni vnos ogljikovih hidratov. Recimo, da na manj kot 100 gramov, včasih pa še celo veliko nižje (50 ali celo 25). Vnos beljakovin ostaja podoben kot pri običajni prehrani, vnos maščob pa je primerno veliko višji.

O tem, da za športnika ketogena dieta najbrž ni najbolj primerna, smo nedavno že pisali. Pisali smo tudi o učinkovitosti takšnega prehranjevanja na zdravje. Če člankov niste prebrali, jih preberite, saj bomo izhajali iz tega, da poznate njihovo vsebino.

Na eni strani tako lahko vidimo, da vnos ogljikovih hidratov pozitivno vpliva na zmogljivost, na drugi strani pa lahko vidimo, da je omejitev vnosa ogljikovih hidratov pri nekaterih uspešna strategija za zmanjšanje telesne mase in izboljšanje zdravja.

Torej, lepo počasi:

Trditev številka 1: Nizkoogljikohidratna dieta bo izboljšala športno zmogljivost

Četudi dokazov za to, da takšen prehranski način izboljša športno zmogljivost ni, to še ne pomeni, da tak prehranski način ne bo izboljšal vaše zmogljivosti. Poznamo mnogo ljudi, ki so uspešno transformirali svoj življenski slog s pomočjo izogibanja ogljikovim hidratom. Mnogi izmed njih so odlični rekreativni športniki in so v svoji življenski formi. V kolikor s trenutno prehrano niste zadovoljni in bi radi spremembo ter se vam ketogena dieta zdi morebitna alternativa, velja poskusiti. Nenazadnje se lahko kadarkoli vrnete v stare smernice ter poskusite kaj drugega. Seveda pa obstaja možnost, da boste razočarani – da ne boste napredovali, temveč nazadovali. Da boste brez energije in da enostavno tak prehranski način za vas ni najprimernejši. Nič hudega. Ne bo konec sveta.

Trditev številka 2: Z omejitvijo vnosa ogljikovih hidratov bom povečal porabo maščob in shujšal

To ne drži. Res je – poraba maščob se bo povečala, a to na koncu dneva ne nujno pomeni tudi, da boste izgubili telesno maso. Potrebna je še negativna energijska bilanca, torej vnesti manj energije, kot je porabite. Enostavno slišati, težje izvedljivo. V PREBERI VEČ

Vir: Kineziolog

Morda ti bo všeč tudi...